Historie podcastů

Akce Tudela, 8. června 1808

Akce Tudela, 8. června 1808


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Akce Tudela, 8. června 1808

Akce v Tudele ze dne 8. června 1808 byla prvním ze tří pokusů Španělů porazit nebo zdržet francouzskou armádu, která kráčela směrem k Saragosse. Když maršál Bessières uslyšel, že Saragossa (a zbytek Aragonu) povstal proti Francouzům, vyslal pod velením generála Lefebvra Desnouetta šestitisícovou kolonu, aby vzpouru potlačil.

Obrana Aragona byla svěřena Josephu Palafoxovi, 28letému druhému synovi šlechtické rodiny, který byl přítomen v Bayonne, když byl Ferdinand VII Španělska sesazen Napoleonem. Byl jmenován generálním kapitánem Aragonu 26. května a brzy ukázal, že je neobvykle energický a efektivní, zvláště ve srovnání s některými jeho kolegy španělskými veliteli z roku 1808.

Jednou z jeho prvních akcí bylo poslat 2 000 nových dávek, které byly vybrány v Aragonu, do aragonského pohraničního města Tudela na řece Ebro pod velením jeho staršího bratra, markýze Lazana. Tam se k němu přidaly tři nebo čtyři tisíce ozbrojených rolníků a dobrovolníků z Tudely, což mu dávalo sílu téměř stejnou jako Lefebvreův sloup.

Ačkoli francouzská armáda ve Španělsku v roce 1808 obsahovala velké množství vlastních surových rekrutů, prošli alespoň výcvikem. Když se tyto síly střetly 8. června, Francouzi vyhráli snadné vítězství. Lazan byl nucen ustoupit šestnáct mil, do Mallen, kde by 13. června udělal druhý postoj. Lefebvre se zastavil v Tudele na dost dlouho, aby popravil některé z předních občanů a vyplenil město, než pokračoval do Mallena.

Napoleonská domovská stránka | Knihy o napoleonských válkách | Předmětový rejstřík: Napoleonské války


Bitva u Tudely

The Bitva u Tudely byla bitva na poloostrovní válce vedená 23. listopadu 1808 poblíž španělské Tudely. Bitva vyústila ve vítězství Francouzů a Poláků pod maršálem Lannesem proti Španělům pod velením generála Castañose.

19 000 španělských vojáků bojovalo proti 30 000 francouzským a polským vojákům, asi 4 000 španělských se stalo oběťmi, ve srovnání s pouhými 650 francouzskými.

O této bitvě je legenda vyrytá na Vítězném oblouku v Paříži.


Nečekaná historie za Jeruzalémem a názvy ulic#8217s

Jeruzalém je město historie. Velkou část této historie lze nalézt ve starověkých strukturách Starého Města.

Existuje však aspekt historie Jeruzaléma, který je do jeho geografie začleněn mnohem jemněji: názvy ulic.

Bezpočet silnic po celém hlavním městě je pojmenováno po významných postavách místní a židovské historie. I když existují zjevná jména, jako je Herzl Street a Balfour Street, mnoho jmen na pouličních značkách vzdává hold méně známým osobnostem.

ISRAEL21c vám přináší 10 ulic v Jeruzalémě pojmenovaných po vlivných osobnostech minulosti.

Tato pěší ulice, centrum jídla, nakupování a umění, je pojmenována po Eliezeru Ben-Yehudovi, hebrejském lexikografovi, který se zasloužil o oživení mluveného hebrejského jazyka.

Narodil se v litevské vesnici a hebrejštinu se začal učit v raném dětství. Poté, co se Ben-Jehuda inspiroval historickými obrozeními jiných klasických jazyků, stal se zarytým sionistou. Přestěhoval se do Palestiny, kde většina obyvatel mluvila ladino, jidiš nebo arabsky. Začal představovat svůj plán reintegrace mluvené hebrejštiny do společnosti.

Ben-Yehudaovy tři způsoby oživení byly „hebrejština v domácnosti“, „hebrejština ve škole“ a „slova, slova, slova“. Díky jeho vlivu mohli židovští lidé zůstat ve spojení a zakořeněni ve svém historickém a biblickém jazyce.

Ulice nesoucí jeho jméno je rušná a zábavná destinace, která nabízí mnoho atrakcí, včetně obří kachny uprostřed ulice a barevných nástěnných maleb na zdech obchodů. V této ulici se na Ben-Jehudovo dědictví vzpomíná v každé hebrejské konverzaci mezi Izraelci a turisty.

Behar byl další klíčovou postavou při obnově mluvené hebrejštiny v Izraeli. Student Ben-Yehuda, byl vybrán od mladého věku kvůli své přirozené dovednosti v jazykových studiích.

Po dalším vzdělávání v Konstantinopoli a Paříži se Behar vrátil do Jeruzaléma a stal se zakládajícím ředitelem místní pobočky pařížské Alliance Israelite Universelle, kde představil novou metodu výuky hebrejštiny.

V roce 1901 byl poslán reprezentovat Alianci v Americe. Tam založil Národní liberální imigrační ligu, která se zasazovala proti zákonům omezujícím imigraci a o této záležitosti hovořil před Kongresem. Seznam jeho angažmá v různých židovských a sekulárních organizacích je dlouhý.

Ulice Nissim Behar v sousedství Nachlaot je jednou z nejbarevnějších v Jeruzalémě. Žluté, růžové a modré barvy namalují staré zdi. Drží ducha starších dob ve své kombinaci komerčního a rezidenčního života. Přestože se ulice nachází jen pár bloků od energetického trhu Machane Yehuda, umělecká atmosféra působí dojmem, jako by existovala ve vlastní bublině.

Tato ulice je pojmenována na počest památky judské královny, která vládla v letech 76–67 př. N. L. Královna Shlomzion (Salome Alexandra) byla jednou ze dvou žen, které vedly starověkou říši, a snažila se dosáhnout míru, když byla u moci.

Vyřešila spory mezi farizey a saduceji, které pronikly do jejího království za vlády jejího manžela Alexandra Jannaeuse. Její úspěchy při posilování hranic a měst Judea vyústily v její titul Shlomzion, což v překladu znamená „sionský mír“. Často se říkalo, že během její vlády pršelo na Judea na Šabatu jen déšť, aby nerušilo práci obyvatel po zbytek týdne.

Shlomzion (také hláskovaný Shlomziyon) Na ulici HaMalka se nachází multikulturní směsice jídel a tradic. Během krátké procházky touto ulicí lemovanou stromy najdete francouzskou kavárnu, dvě mexické restaurace, hamburger, stánek s falafelem a knihkupectví prodávající literaturu ve více než pěti jazycích.

Je snadné si představit, jak hrdá by mohla být královna, kdyby dnes kráčela touto ulicí, ona, žena, která využila své síly k vyřešení konfliktu mezi bojujícími kulturními skupinami, dobře věděla, jak důležité je soužití.

Moshe Ben Maimon, také známý jako Maimonides nebo zkratka Rambam, je široce považován za největšího židovského filozofa středověku. Sehrál obrovskou roli při kodifikaci židovského práva, čehož dosáhl zveřejněním Mishneh Torah. Ben Maimon si po psaní také získal respekt u židovských i muslimských komunit Průvodce zmatených, teologický text, který zkoumal průsečíky rabínského judaismu a racionalismu.

Ulice pojmenovaná po Benovi Maimonovi je také významná v historii Izraele. Sousedí s rezidencí premiéra a jako taková je často naplněna politickými aktivisty.

Když kráčíte po tomto grandiózním bulváru, máte pocit, že kráčíte přesně tam, kde se historie stále tvoří a stále tvoří. Díky ozdobným sochám na budovách panuje atmosféra důstojnosti a úcty, takže napodobuje samotnou pověst Bena Maimona.

Beruriya je několikrát zmíněna v babylonském Talmudu a dalších starověkých textech. O tom, zda byla skutečná nebo smyšlená, se vedly debaty, přestože příběhy kolem jejího jména jsou výjimečné. Byla to učenka, která od dětství projevovala velkou inteligenci.

Talmud ve skutečnosti popisuje, jak Beruriya denně studoval 300 témat židovského práva. Díky jejím hlubokým znalostem ji mudrci své doby často konzultovali a byla jednou z mála žen, které získaly autoritu v tomto kompendiu židovského práva.

Byla dokonce považována za inteligentnější a moudřejší než její bratr, což byla vzácná výjimka z patriarchální struktury Talmudu. Ačkoli je Beruriya často uznávána pouze díky svému spojení se slavnými muži v jejím životě (včetně jejího manžela a otce), je pozoruhodná sama o sobě.

Tato ulice se nachází v muslimské čtvrti starého města a připomíná historického sultána, který v letech 1520–1566 vládl Osmanské říši. Vládce je běžně označován jako „Sulejman velkolepý“ kvůli jeho dlouhotrvající vládě a vojenským a kulturním úspěchům.

Sulejman rozšířil geografické hranice své říše častými válkami proti sousedním zemím, včetně Persie, Řecka a Egypta. Sultán také udělal působivé domácí pokroky, mezi něž patřila stavba a výzdoba mešit, akvaduktů, mostů a další infrastruktury.

Ulice pojmenovaná po sultánovi je největší a nejrušnější ulicí v okolí a pyšní se krásným Palms Plaza vedle mnoha historických památek.

Huldah byla jednou ze sedmi izraelských ženských proroků, nejvíce známá proroctvími, která pronesla poté, co byla Tóra znovu objevena v Šalamounově chrámu za vlády krále Josijáše (kolem 640–610 př. N. L.).

Řekla mužům, kteří ji oslovili o radu, že Bůh „způsobí neštěstí na tomto místě a na jeho obyvatelích a všechna slova knihy, kterou judský král přečetl“ (2. Královská 22: 14–16).

Rabínská legenda tvrdí, že Huldah otevřela v Jeruzalémě školu pro dívky, kde učila, jak musí být Boží slovo aplikováno na ženský život.

Vliv Huldah na židovskou historii a Izrael je stále přítomný. Vstup vedoucí na Chrámovou horu je označován jako Huldah Gates v Mishnah, kde se uvádí, že „dvě brány Huldah na jihu se používají pro vstup a výstup“ (Middot 1 : 3).

Salah a-Din, postava, po které je tato ulice ve východním Jeruzalémě pojmenována, zůstává jednou z nejvýznamnějších muslimských postav a hrdinů. Byl to sunnitský Kurd, který žil v letech 1137-1193, kdy zemřel v Damašku. Byl zakladatelem ajyūbidské dynastie a sultánem nad Egyptem, Sýrií, Jemenem a Palestinou.

V roce 1187 zajal Jeruzalém od křesťanských křižáků v bitvě u Hattinu. Toto dobytí znamenalo zlomový okamžik v ovládání Blízkého východu. Poté, co se Salah a-Din osvědčil jako vojenský a politický vůdce, byl široce považován za jednu z nejdůležitějších postav v historii, Dante šel tak daleko, že ho popsal jako „ctnostného pohana“.

Španělský Abraham Ibn Ezra byl jedním z nejvýznamnějších biblických komentátorů středověku. Byl také básníkem, astrologem, vědcem a hebrejským gramatikem. Jeho nejslavnějším příspěvkem k biblické analýze bylo jeho důkladné čtení gramatického a doslovného významu textu.

Ulice pojmenovaná po této slavné postavě je klidným útočištěm domovů a rodin v sousedství Rehavia. Pouhou procházkou po této rezidenční ulici by člověk nikdy nevěděl, jak uznávaný je její jmenovec.

Benjamin z Tudely (Španělsko) ve 12. století cestoval po celém světě do různých židovských komunit, aby pozoroval a psal o jejich demografii a životním stylu. Jeho podniky sahaly od Francie přes Konstantinopol po Sýrii až po severní Afriku, navštívil více než 300 měst a poskytl informace, o které se historici a vědci dodnes opírají. Jeho postřehy byly publikovány v jeho knize Travels of Tudela, který byl od té doby přeložen z hebrejštiny do desítek jazyků.

Je po něm pojmenována nejen tato ulice v jeruzalémské čtvrti Rehavia, ale také ulice ve Španělsku ve městě, kde se narodil. Ulice Binyamin mi-Tudela je romantická, zakřivená silnice. Nabízí několik možností stravování (včetně Pizza Tudela), ale většinou je lemována obytnými budovami a nenabízí intriky ničeho, co by odráželo dobrodružství jeho jmenovce.


Podrobnosti o prognóze

Tento účet má a 38% šance na uzákonění.

Návrh zákona je přidělen sněmovnímu justičnímu výboru. V Kongresu jsou 3 související účty.

(Faktory jsou založeny na korelacích, které nemusí ukazovat na příčinu.)

GovTrack, který byl spuštěn v roce 2004, pomáhá každému seznámit se s aktivitami Kongresu Spojených států a sledovat je. Jedná se o projekt společnosti Civic Impulse, LLC. GovTrack.us není vládní web.

Doporučujeme znovu použít jakýkoli materiál na tomto webu. Hackeři/novináři/výzkumníci: Podívejte se na tyto otevřené zdroje dat.


Akce Tudela, 8. června 1808 - Historie


(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)



(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)

Carl Sagan: Ve vědě se často stává, že vědci říkají, 'Víte, že 's je opravdu dobrý argument, moje pozice se mýlí, ' a pak by si to vlastně rozmysleli a už od nich ten starý pohled nikdy neslyšeli. Opravdu to dělají. Nestává se to tak často, jak by mělo, protože vědci jsou lidé a změna je někdy bolestivá. Ale to se stává každý den. Nemůžu si vzpomenout, kdy se něco podobného stalo naposledy v politice nebo náboženství. (1987). (více od Sagana)

Albert Einstein: Kdysi mě zajímalo, jak to, že je elektron negativní. Negativní-pozitivní-ty jsou ve fyzice naprosto symetrické. Není důvod dávat přednost jednomu před druhým. Proč je tedy elektron negativní? Dlouho jsem o tom přemýšlel a nakonec mě napadlo jen: „Vyhrálo to boj!“. (více od Einsteina)

Richard Feynman: Důležitá jsou fakta, ne důkazy. Fyzika může postupovat bez důkazů, ale bez faktů nemůžeme pokračovat. pokud jsou fakta správná, pak jsou důkazy otázkou správného hraní s algebrou. . (více od Feynmana)


(zdroj)


(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)


(zdroj)

Navštivte náš index vědeckých a vědeckých citací a získejte další vědecké citáty od archeologů, biologů, chemiků, geologů, vynálezců a vynálezů, matematiků, fyziků, průkopníků medicíny, vědeckých akcí a technologií.


(zdroj)



(zdroj)



(zdroj)
(zdroj)



(zdroj)


(zdroj)

Napoleonský válečník

Dějiny:
Tři provizorní pluky těžké jízdy byly vytvořeny na konci roku 1807 pro tažení do Španělska. Měly být vytvořeny s kompagnií 3 důstojníků a 120 mužů ze 4e escadron de dépôt každého těžkého jezdeckého pluku. Pluky ve střední Evropě vytvořily první dva prozatímní pluky (vytvořené v Tours v listopadu 1807), sloužící v severním/středním Španělsku. Pluky v Itálii tvořily třetí prozatímní pluk (vytvořený v Poitiers v roce 1808) pro službu na jihu/východě Španělska. Původně veleli velitelé, byli tito důstojníci povýšeni do poměrně neobvyklé hodnosti plukovníka en 2e.

2e Corps d'Observation de la Gironde
1er Régiment Provisoire de Grosse Cavalerie
Major Guillaume-François d'Aigremont (1770-1827, du 1er kyrysníci)
1er Régiment de Carabiniers à cheval (4/119)
2e Régiment de Carabiniers à cheval (4/118)
1er Régiment de Cuirassiers (4/142)
2e Régiment de Cuirassiers (2/138)
3e Régiment de Cuirassiers (2/100)
Tato jednotka se přestěhovala do Madridu na začátku roku 1808.
Z rozkazu císaře ze dne 21. října 1808 byl z této jednotky vytvořen 13e regiment de cuirassiers a pozůstatky 2e Régiment Provisoire de Cuirassiers pod velením plukovníka z Aigremontu s jeho depo zřízeným v Niortu, zpočátku 5 perutí, ale redukováno na 4. Byl odeslán do Suchetu a jednotka sloužila s vyznamenáním, dokud nebyla při prvním restaurování rozpuštěna.


2e Regiment Provisoire de Cuirassiers
Major Philippe-Albert Christophe (1769-1848, du 12e kyrysníci)
5e Régiment de Cuirassiers (2/109)
9e Régiment de Cuirassiers (2/64)
10e Régiment de Cuirassiers (2/96)
11e Régiment de Cuirassiers (3/120)
12e Régiment de Cuirassiers (2/100)
Tato jednotka se přestěhovala do Madridu počátkem roku 1808.
Všichni 2e regisois provisoire de cuirassiers byli všichni zabiti nebo zajati Dupontem v Bailènu, těch pár, kteří byli buď sesazeni nebo nemocní, kteří zůstali v Madridu, byli 24. prosince 1808 posláni do 1. pluku provisoire de grosse cavalerie.

Corps d'Observation des Pyrénées orientales
3e Regiment Provisoire de Cuirassiers
Major Antoine-Didier Guéry (1765-1825, du 8e kyrysníci)
4e Régiment de Cuirassiers (

100)
6e Régiment de Cuirassiers (

100)
7e Régiment de Cuirassiers (

80)
8e Régiment de Cuirassiers (

Tato jednotka sloužila u Duhesme a byla obecně na okupačních povinnostech v oblasti kolem Barcelony. Během následujících dvou let neustále plýtvali, ačkoli byli na začátku roku 1810 posíleni druhým návrhem nominálně 400 mužů ze stejných pluků, v lednu 1810 byli prakticky zničeni v bitvě u Molletu (Španělé brali 250 koní, kyrysy a kasičky) pro Coraceros Espanoles), ti, kteří byli zajati, byli drženi v pevnosti na Leridě a osvobozeni, když to bylo zajato Suchetem, muži byli pohlceni do pluku 13e, ačkoli oficiálně na ně Ministrère de la guerre zapomněli a byli nakonec rozpuštěn na základě druhé (!) objednávky od Napoléona na začátku roku 1811.


Historie kampaně:
1808: Tudela a obléhání Zaragossy (prosinec 1808 - únor 1809)

1809: Zaragossa
Červen 1809 obléhání Morie.
Listopad 1809, Suchet 3. sbor má rozkaz k pochodu na Valencii.
V Castellon de la Plana, v březnu 1810, voják Vinatier nutí průchod opevněného mostu.

1810: V dubnu 1810 během obléhání Leridy, na planině Margalef, se 450 mužů pluku vracelo nuceným pochodem, zaútočilo a porazilo ulehčující španělský sloup, přičemž vzal generála, tři plukovníky, tři zbraně a tři vlajky.
Lerida připadá na 14. května.
Mequinenza připadá na 8. června.
Obléhali Tortosu.
V listopadu 1810 porazili 13e Curiassiers a 4e Husars Španěly z Uldecona.
Kapitán De Gonneville se krátce poté připojil k pluku a převzal vedení společnosti.

1811: Tortosa kapitulovala 2. ledna 1811
Pluk strávil dva měsíce v Santa Olalla a Daroca.
Mezitím v další akci proti Uldeconě zaútočí Robichon s 57 kyrysníky eskadrónu 3e na 500 španělských kavaleristů a porazí je.
Napoleon dává rozkaz stáhnout 400 vojáků, aby posílil kyrysnický sklad pro německou armádu.
Během obléhání Tarragony (Katalánsko), které připadá na červen 1811 a je doprovázeno masakrem obyvatelstva, které odolávalo tři měsíce, je část pluku použita ke krytí týlu v Dolním Aragonu.
Suchet, nyní maršál, pochoduje na Valencii. Španělé obsadili pevnost v Murviedu (Sagunto) ve snaze zastavit Suchetův pochod. Několik francouzských útoků po dobu jednoho měsíce je odraženo, ale 25. října Blake postupuje, aby uvolnil pevnost a Francouzi se obrátili, aby ho zaujali. Během následné akce jsou francouzští jezdci nuceni ustoupit, když kapitán Gonneville vede nálož svého 2e eskalónu proti 1500 jezdcům, kteří zmlátili Španěly a zajali generála Cara. Sagunto padá.

1812: Valencia kapitulovala 9. ledna 1812 a nepřátelská jízda zaútočila na 13e kyrysníků, než se vzdala svých zbraní a koní. Suchet dostal titul vévody z Albufery. Gonneville poznamenává, že kromě koní jeho pluk také získal maître de musique!
Pluk je umístěn na základnách po městě a hlídá region.
V roce 1812 měla jednotka 34 důstojníků, 591 poddůstojníků a vojáků, včetně 26 jako osobní doprovod do Suchetu.
V Castalle (21. července 1812) Suchet čelí španělské armádě pod vedením O'Donnella. Vítězí pokročilá stráž s 24e dragouny a letkou 13e kyrysníků pod velením generála Delorta. Voják Becheret zachycuje vlajku.

1813: V září ohrožený anglickou armádou se Suchet zmocňuje Col d'Ordala.

1814: 13e kyrysníci pod vedením de Bigarrého se vrací do Francie. Je zapojen do bitev o Lyon a je v akci v bitvě u Limonestu 20. března, kdy se chystá baterie 8 děl a zajmout její vlak.


Bitva Vyznamenání
Lerida 1810, Sagonte 1811 a Col d'Ordal 1813

Jednotný:
Když se poprvé vytvořili, měli na sobě směs uniforem založených na jejich původních plucích, včetně různých barevných klop, ačkoli hlavně s červenými obklady, si Carabiniers udrželi své medvědí kůže a vytvořili elitní společnost pluku.

V polovině roku 1809 koupili 400 pantalonů vyrobených z místního hadříku v hnědé barvě (nosí se zastrčené v botách, jako normální kyrysové pantalony a ne přes boty boty Mameluke), protože stále nedostali ani kožené kalhoty, ani kalhoty, ale také udělat nějaké surtouty ve stejné látce. V roce 1811 ve Valencii kapitán Gonneville poznamenal „Nemám kyrys a moje sedlo je angličtina“.

Teprve v roce 1812 obdrželi kožené kalhoty a regulační surfař z roku 1810. V červenci 1812 dorazil z Pau velký konvoj, doprovázený muži pluku, s novými vestami, kalhotami, pantalony, botami a rukavicemi, což umožnilo celému pluku vrátit se k předpisům z roku 1812. Surtout, bez klop, měl vpředu 10 knoflíků s vínovým límcem lemovaným modrou barvou, vínové manžety bez lemování a vínové obraty. Karabina nebo elitní společnost byla podobně vybavena, ale zachovala si medvědí kůži. Surtout trubačů byl vínový s modrými klopami a bílými galony na přední straně. V roce 1813 karbináři konečně ztratili své medvědí kůže, protože celý pluk dostal nové kasičky.

Bibliografie:
Yvert, L. Historique du 13e Regiment de Cuirassiers 1807-1814-1891 Chartres 1895.


Obléhání [upravit | upravit zdroj]

Polní síla Gouvion Saint-Cyr čítala 23 000 mužů. Jmenoval Reilla, aby řídil obléhání, zatímco on a zbytek sboru stáli bokem, aby odrazili veškeré pokusy o pomoc. ⎘ ] Reille měl 12 000 císařských vojsk ve 24 praporech podporovaných čtyřmi nožními dělostřeleckými bateriemi. Pro obléhání používal francouzský generál vlastní a Pinovu divizi. 3. divize Reille zahrnovala po jednom praporu 16. linie, 32. lehké, 56. linie a 113. liniové pěší pluky, čtyři prapory pluku Perpignana Valais, Chasseurs des Montagnesa 5. prapor rezervní legie. Pino 5. divize se skládala ze tří praporů, každý z italského 1. lehkého, 2. lehkého a 6. liniového pěšího pluku, dvou praporů italského 4. liniového pěšího pluku a jednoho praporu každého z italských 5. a 7. linie pěšího pluku. ⎜ ] Posádku Roses tvořilo 3 500 vojáků a 58 děl, kterým velel plukovník Peter O'Daly. Malé jádro štamgastů představovalo 150 mužů Ultonia Pěší pluk, jedna rota Wimpffen Švýcarský pluk, poloviční prapor 2. lehké barcelonské pěchoty a 120 dělostřelců. Později v obklíčení jeden slabý prapor Borbon Pěší pluk byl vysazen. Zbývající část posádky byla tvořena Berga, Figueras, Igualada, a Lerida Tercios, což byly formace miqueletů. Poskytování námořní podpory bylo britské třetí HMS vynikající (74). Jak obléhání postupovalo, Vynikající byl nahrazen HMS Fame (74). Přítomna byla také dvě bombová plavidla, HMS Meteor a HMS Lucifer. Cochraneova Imperieuse dorazil později v obležení. ⎜ ]

Portal del Mar (Mořská brána), pevnost růží

Přístav Roses byl vybaven citadelou vaubanského typu (ciutadella) a satelit Castillo de la Trinidad (Castell de la Trinitat). V roce 1543 Karel V., císař Svaté říše římské, nařídil stavbu těchto opevnění. Práce byly dokončeny do roku 1570 a byly obleženy v letech 1645, 1693 a 1794–1795. Citadela byla upraveným pětiúhelníkem s pěti baštami. Čtyři demi-lunes pokrývaly všechny strany kromě mořské. The Castillo de la Trinidad byla odlehlá čtyřcípá hvězdná pevnost ve výšce 60 metrů (197 a#160 stop). ⎝ ] Citadela se nachází západně od Roses, zatímco castillo je na ostrohu asi dva kilometry jiho-jihovýchodně od citadely. Z výšky 300 metrů (984 a#160 stop) je výhled na Castillo na severovýchodě. ⎞ ] Dne 8. listopadu se na zemi usadila hustá mlha a síla mikromeletů využila příležitosti k útoku na sbor Gouvion Saint-Cyr, zatímco O'Dalyho posádka se přesunula proti Reilleovu táboru. Žádná akce nezastavila operaci obléhání. Ten den byli všichni civilisté evakuováni z města po moři. Po týdnu silného deště Reille zaútočil na Castillo de la Trinidad ale byl odražen. Těžké zbraně dorazily do Roses 16. listopadu a Reilleovi muži pro ně brzy vykopali místa, protože déšť ustal. Ačkoli měl k dispozici spoustu vojáků, de Vives odmítl zahájit humanitární expedici. Álvarez se pokusil pochodovat na pomoc Roses z Girony, ale byl zastaven u řeky Fluvià. ⎘ ] Italové úspěšně vtrhli do města 26. listopadu. ⎟ ] To umožnilo Reille postavit baterii na přední straně, která ohrožovala britské válečné lodě. V této době byl O'Daly posílen o jeden prapor štamgastů. 28. Reille svolal pevnost ke kapitulaci, ale O'Daly odmítl. Přišel Cochrane a převzal velení Castillo kterou drželi Španělé a námořníci z britské letky. Dne 30. listopadu se Pino muži pokusili zaútočit Castillo bez úspěchu. Po tomto odrazení Reille pozici ignoroval a soustředil se na zmenšení citadely. ⎘ ] Francouzské bombardování brzy rozbilo prolomení hradebních zdí. Dne 3. prosince vyslal španělský velitel 500 mužů, aby se zmocnili těch nejsmrtelnějších z porušujících se baterií. ⎘ ] Tento útok selhal s velkými ztrátami a útočníci se v nepořádku vrátili na svá místa. ⎟ ] 4. Reilleovy příkopy byly 200 yardů (183 a#160 m) od zdí a jeho vojáci se začali připravovat na útok s plným oblečením. O'Daly se poté bezpodmínečně vzdal a 5. prosince 2 366 španělských vojáků složilo zbraně. Během obléhání utrpěli Španělé dalších asi 700 obětí. Ráno po kapitulaci Cochrane opustil Castillo a pustil se do svých 180 obránců. ⎘ ] Těžká dělostřelecká palba zabránila britské letce zachránit zbytek posádky. Franco-Italové ztratili asi 1000 zabitých, zraněných a zemřel na nemoci. ⎜ ]


Den zabezpečení zabezpečení SAP - červen 2020

Tento příspěvek od týmu SAP Product Security Response Team sdílí informace o bezpečnostních poznámkách Patch Day*, které jsou vydávány každé druhé úterý v měsíci a opravují chyby zabezpečení objevené v produktech SAP. SAP důrazně doporučuje, aby zákazník navštívil Portál podpory a aplikuje opravy na prioritu, aby chránil jejich prostředí SAP.

Dne 9. června 2020 vydal SAP Security Patch Day 16 bezpečnostních poznámek. K dříve vydané poznámce o zabezpečení Patch Day existuje 1 aktualizace.

Seznam bezpečnostních poznámek vydaných v červenový den opravy:

[CVE-2020-6260] Neúplné ověření XML v SAP Solution Manager (Trace Analysis)
Další CVE: CVE-2020-6261
Produkt - Verze SAP Solution Manager (Trace Analysis) - 7.20

Distribuce typu chyby zabezpečení - červen 2020

# Více bezpečnostních chyb u stejného produktu lze opravit pomocí jedné bezpečnostní poznámky.

Bezpečnostní poznámky vs. prioritní distribuce (leden 2020 - červen 2020) **

* Poznámky k zabezpečení Patch Day jsou všechny poznámky, které jsou uvedeny v kategorii „Poznámky k Patch Day“ v Portál podpory SAP

** Jakákoli poznámka o zabezpečení Patch Day vydaná po druhém úterý bude zaúčtována v následujícím dni opravy zabezpečení SAP.

Zákazníci, kteří by se chtěli podívat na všechny poznámky k zabezpečení publikované nebo aktualizované po 12. květnu 2020, přejděte na Expertní vyhledávání Launchpad → Filtr 'Poznámky k zabezpečení SAP' vydané mezi 13. květnem 2020 - 09. Červnem 2020 → Přejít.

Chcete -li se dozvědět více o bezpečnostních výzkumnících a výzkumných společnostech, které tento měsíc přispěly na bezpečnostní záplaty, navštivte stránku Potvrzení odezvy zabezpečení produktu SAP.


Všeobecné

DŮLEŽITÉ Poznámky k verzi se mění! Další informace o nové adrese URL, aktualizacích metadat a dalších informacích najdete v tématu Co bude dál k poznámkám k verzi systému Windows.

DŮLEŽITÉ Od července 2020 obnovíme vydání bez zabezpečení pro Windows 10 a Windows Server, verze 1809 a novější. Kumulativní měsíční aktualizace zabezpečení (označované také jako vydání „B“ nebo aktualizace v úterý) se nemění. Další informace najdete v blogovém příspěvku Obnovení volitelných měsíčních aktualizací Windows 10 a Windows Server bez zabezpečení.

DŮLEŽITÉ Od července 2020 budou všechny aktualizace systému Windows deaktivovat funkci RemoteFX vGPU z důvodu chyby zabezpečení. Další informace o chybě zabezpečení naleznete v článcích CVE-2020-1036 a KB4570006. Jakmile nainstalujete tuto aktualizaci, pokusy o spuštění virtuálních počítačů (VM), které mají povolený RemoteFX vGPU, selžou a zobrazí se zprávy jako například následující:

Pokud RemoteFX vGPU znovu povolíte, zobrazí se zpráva podobná následující:

"Virtuální počítač nelze spustit, protože všechny GPU podporující RemoteFX jsou ve Správci Hyper-V zakázány."

"Virtuální počítač nelze spustit, protože server nemá dostatečné prostředky GPU."

"Již nepodporujeme grafický adaptér RemoteFX 3D. Pokud tento adaptér stále používáte, můžete se vystavit bezpečnostnímu riziku. Další informace (https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2131976)"

Co je nového pro Windows 10, verze 1909 a Windows 10, verze 1903, poznámky k verzi

Windows 10, verze 1903 a 1909 sdílejí společný základní operační systém a identickou sadu systémových souborů. V důsledku toho byly nové funkce v systému Windows 10, verze 1909 zahrnuty do nedávné měsíční aktualizace kvality pro Windows 10, verze 1903 (vydaná 8. října 2019), ale aktuálně jsou v nečinném stavu. Tyto nové funkce zůstanou nečinné, dokud nebudou zapnuty pomocí balíček povolení, což je malý „hlavní přepínač“ s rychlou instalací, který jednoduše aktivuje funkce systému Windows 10 verze 1909.

Aby odrážely tuto změnu, budou poznámky k verzi pro Windows 10, verze 1903 a Windows 10, verze 1909 sdílet stránku historie aktualizací. Každá stránka vydání bude obsahovat seznam řešených problémů pro verze 1903 a 1909. Verze 1909 bude vždy obsahovat opravy pro 1903, nicméně 1903 nebude obsahovat opravy pro 1909. Tato stránka vám poskytne čísla sestav pro verze 1909 a 1903, takže podpora bude snazší vám pomoci, pokud narazíte na problémy.

Další podrobnosti o balíčku povolení a o tom, jak získat aktualizaci funkcí, najdete na blogu možností dodání systému Windows 10 verze 1909.

Konec servisu

DŮLEŽITÉ Služba Windows 10 verze 1903 dosáhne konce servisu 8. prosince 2020. Chcete -li nadále dostávat aktualizace zabezpečení a kvality, společnost Microsoft doporučuje provést aktualizaci na nejnovější verzi systému Windows 10. Pokud chcete provést aktualizaci na systém Windows 10 verze 1909, musí použít aktivační balíček KB4517245 (EKB). Použití EKB zrychluje a usnadňuje aktualizaci a vyžaduje jediný restart. Další informace najdete v tématu Možnosti dodání systému Windows 10 verze 1909.


V Charlestonu se vyrovnáváme s minulostí

Nutkání zapojit se do komplexní historie oblasti Charlestonu jako centra pro obchodování s otroky bylo pro spisovatele viscerální věcí, podobající se nutkání znovu navštívit místo činu.

Plantáže a zahrady Magnolia. Kredit. Tony Cenicola/The New York Times

Na jaře roku 1862, zahalený v předzvěstí temnoty přístavu Charleston, stál 23letý Robert Smalls na palubě lodi C.S.S. Planter, společník pro přenos a dělový člun, a připravil svůj útěk.

V jeho době byl Smalls raritou, černým zotročeným přístavním pilotem. Byl také chytrý: Toho rána, kdy se jeho tři velící bílí důstojníci vynořovali na břeh, začal Smalls plnit svůj plán. S osmi kolegy otroků v závěsu Smalls v kapitánské uniformě vytáhl motory plavidla a v měsíčních vodách zamířil k příslibu svobody.

Smalls, který vedl loď kolem pevností Konfederace a vydával signály kontrolních bodů, napařil řeku Cooper a zastavil se v přístavišti, aby vyzvedl svou manželku, dítě a rodiny své posádky. In dawn’s light, the Planter, flying a white sheet as a surrender flag, made it to his cherished destination: a Union Navy fleet whose officers eyed him, dumbfounded, as Smalls saluted them. “I am delivering this war material including these cannons and I think Uncle Abraham Lincoln can put them to good use,” he said. Freedom, for Smalls and his crew, had arrived.

On a recent sunny afternoon, more than a century and a half later, Michael B. Moore was standing on Gadsden’s Wharf reflecting on his great-great-grandfather’s remarkable journey — and other triumphs and tragedies born on that spot.

obraz

It took some imagining: The wharf, now a city park populated by soccer-playing children, dog-walking young professionals and commercial cruise ships, has morphed numerous times since its heyday as the busiest port for the nation’s slave trade capital. Between 1783 and 1808, some 100,000 slaves, arriving from across West Africa, were transported through Gadsden’s Wharf and other South Carolina ports, and sold to the 13 colonies. “This place personalizes for me what my ancestors lived through,” said Mr. Moore, chief executive of Charleston’s International African American Museum, scheduled to open in 2019. “I just can’t imagine what they felt here on this space. This is where they took their first steps on this land.”

Mr. Moore walked inland a couple hundred yards, where incoming slaves, after being quarantined off the coast at Sullivan’s Island, were warehoused — sometimes for months at a time. In what’s been called facetiously “the Ellis Island for African Americans,” thousands of slaves waiting to be auctioned off as domestics and laborers throughout the South died in those warehouses.

In a few months, construction crews will break ground to build the museum on the wharf. “Right there,” Mr. Moore said, pointing directly ahead, “in what’s now a parking lot, is where 700 black people froze to death. I can only wonder what we’ll find when we start digging up this place.”

Charleston, almost paradoxically, is an easy place for tourists to love. Visitors delight in the city’s cobblestone streets, its Gothic-style churches, Greek Revival storefronts, its array of trendy restaurants and hotels. As Travel & Leisure magazine, which earlier this year ranked Charleston first of its 15 world’s best cities, gushed: “Charleston is much more than the sum of its picture-ready cobblestone streets, clopping horse carriages and classical architecture. Much of the port city’s allure lies in constant reinvention and little surprises (like free-range guinea hens clucking up and down Legare Street, sous-chefs flying by on skateboards heading into work, or Citadel cadets honking their bagpipes on sidewalks in summertime).”

Yet for all its appeal, Charleston also evokes a brutal chapter of American life, a city built on and sustained by slave labor for nearly two centuries. Beneath the stately facade of this prosperous city is a savage narrative of Jim Crow and Ku Klux Klan violence, right through the civil rights movement.

One doesn’t have to reach that far back to understand what makes Charleston a haunting place to explore (an estimated 40 to 60 percent of African-Americans can trace their roots here). Only in 2015 did the Confederate flag come down from the state capitol in Columbia, prompted by a young neo-Nazi, Dylann S. Roof, who brandished a handgun and massacred nine people during a Bible study at Emanuel African Methodist Episcopal Church, one of the nation’s oldest black churches and hallowed ground of the civil rights movement. That one of the casualties, Cynthia Hurd, was the sister of a close colleague only hardened my sense that the so-called Holy City, nicknamed as such after its abundance of churches, was holding fast to its legacy of racial hatred.

Even as this article went to press, Charleston was bracing itself for two racially loaded trials on Broad Street, at the United States District Court, 22-year-old Mr. Roof faces 33 federal charges — including hate crimes and religious rights violations — in the massacre at Emanuel A.M.E. A block away, at the Charleston County Judicial Center, the former North Charleston police officer Michael T. Slager faces charges in the murder of 50-year-old Walter L. Scott, an unarmed black man gunned down as he fled a traffic stop.

And yet, amid a national climate of rising racial tension, the compulsion to engage this history was for me visceral, akin to the urge to revisit a crime scene. I can only suspect that a similar urge to peel back the layers of pain and survival of blacks in America, at least partly, is driving some of the rise in attendance at the nation’s black history sites, including the Smithsonian’s new National Museum of African American History and Culture in Washington, where advance timed tickets are reportedly no longer available through March 2017. I hoped that, on some level, engaging the painful history of human atrocity and heroism in Charleston might illuminate the racial chasms dividing Americans.

“There are stories of resilience and courage here that will lift everyone,” said Joseph P. Riley Jr., who retired from office this year after 40 years as Charleston’s mayor. For a white Southern politician, his politics were decidedly progressive: His decision back in 1975, upon being elected, to appoint a black police chief, for example, earned him the moniker of “L’il Black Joe” among white racists.

Still, it wasn’t until he read Edward Ball’s “Slaves in the Family” in 1998 that he came to fully appreciate — and lament — the gravity of the city’s past. “Slaves in the Family,” which won the National Book Award, chronicles the Ball family’s life as prosperous slave owners and traders in Charleston, an enterprise that started in 1698 and swelled to more than 20 rice plantations along the Cooper River.

Through interviews, as well as through plantation records and photographs, the author traced the offspring of slave women and Ball men, personally contacting some of an estimated 75,000 to 100,000 of these living children, and documenting heart-wrenching stories of his family’s cruelty and abuse as owners and traders off the coast of Sierra Leone.

“I really started to understand that we had an important role in the international slave trade, Emancipation and Jim Crow,” Mr. Riley said.

Around then, Mr. Riley began brainstorming ways to illuminate Charleston’s tale of two cities, which he says most historians and tour guides have shortchanged. Before the early 20th century, historical accounts of slavery generally downplayed the “peculiar institution” as paternalistic and something less than the organized, profitable industry it was. The oversight is egregious: By the mid-1800s, there were some four million slaves in the United States, with nearly 10 percent of them, or 400,000, living in South Carolina.

Fortunately, this changed during the first part of the century as publications appeared, like “Slave Trading in the Old South” by the historian Frederic Bancroft, whose research shed light on the lucrative business of domestic slave trading. Bancroft listed names of slave brokers, commission merchants and auctioneers, and detailed how slave auctions were advertised and carried out. As Bancroft wrote: “Negroes were displayed individually and in groups at the front of the building as auctioneers, planters, traders and curious onlookers watched.”

The United States banned international slave trading in 1808, but the practice continued domestically, and Charleston became a major port for interstate trade. Even in the mid-1800s, when the city prohibited public slave trading, traders moved into the brick enclosed yards downtown around the Old Exchange & Provost Dungeon, at East Bay and Broad Streets. The building is a popular tourist attraction these days, highlighting its various uses throughout history, including holding prisoners of war during the American Revolution.

The primary catalyst behind South Carolina’s booming slave trade was rice production. The appeal of West Africans to plantation owners was simple: The moist climate of their homeland bore striking similarities to South Carolina’s swampy Lowcountry. English planters proved to be poor rice producers as the process of planting, cultivating, harvesting and preparing the crop for market was intricate and physically arduous. Plantation owners divided the tedious process between their expert men and women, West African slaves, with men doing the dangerous work of clearing swamp lands, and women sowing the rice.

The process was messy, physically draining and relentless it included scattering rice seedlings onto mud-soaked soil, working them into the earth with bare feet, and then threshing after harvest, which required tediously removing rice from hulls, pounding the rice repeatedly and then separating the hulls from the rice in handmade winnowing baskets.

South Carolina’s dependence on slave labor was staggering. In the late 1600s some four-fifths of the state’s population was white by the mid 1700s, slaves accounted for more than 70 percent of its population.

Vestiges of prosperity built on slave labor abound. For example, there’s Drayton Hall, an architectural masterpiece completed in 1742 for John Drayton slave labor was used on the plantation that grew indigo and rice.

Among Charleston’s biggest slaveholders was the Middleton family, which from 1738 to 1865 owned some 3,000 slaves on its numerous plantations. These days, led by a family descendant, Charles Duell, the 65-acre Middleton Place Plantation, a designated National Historic Landmark, creates exhibits around the genealogy and contributions of its enslaved workers. “Whether it was knitting or weaving or corn grinding, or tending the rice fields — all these activities were performed by African-Americans,” said Mr. Duell, who has hosted three reunions that bring together the property’s European American and African-American descendants. “They created the wealth that made all this possible.”

Magnolia Plantation, founded by the Drayton family in 1676, has similarly launched a preservation project. It celebrates the importance of Gullah culture, which enslaved West Africans brought to the Lowcountry, but also demonstrates how life was led in slave dwellings that date to 1850, several of which are being preserved.

Walking along the streets of downtown Charleston, the painter Jonathan Green describes a city that has been so enthralled with its plantation aristocracy that it has mostly neglected to celebrate its black heritage, or Gullah culture. That culture includes its Creole language, traditions in food and dance, and critical expertise in agriculture. Mr. Green himself was born and raised in a nearby Gullah community in Beaufort, and his bright, bold paintings of his ancestors — in church pews, on grassy landscapes and against ocean sunsets — offer a romantic antidote to the erasure of much of that Gullah past.

But walking the bustling city streets, Mr. Green proves equally adept at recalling black figures whose rich tales are integral to this city’s story. Along these well-preserved streets, Mr. Green’s reminiscing easily comes alive as we move past the Old Slave Mart, among the few remaining relics of the city’s interstate slave trade.

Not to be confused with the nearby outdoor Charleston City Market, the Old Slave Mart is a museum these days, housing African-American arts and crafts. I had walked through it on an earlier occasion but standing now in its shadow, beside Mr. Green, I recalled its eerie cavernous brick rooms — the “barracoon” or slave jail in Portuguese, the morgue. “It would have been almost impossible to run away,” Mr. Green said. “From Jacksonville, Florida, all the way up to Cape Fear, North Carolina, was nothing but a human prison camp.”

Such oppression sparked many revolts, but few such insurrections proved more ambitious — or so scrupulously studied — as Denmark Vesey’s. Vesey’s birthplace has never been confirmed, but historians say he was likely born on a St. Thomas sugar plantation before being sold, around age 14, to the Bermuda-born slave trader Joseph Vesey, whose name he took, as was customary.

In the late 1700s, Denmark Vesey’s owner relocated to Charleston, and some years later, Vesey purchased his freedom from his master for $600 from a lucky $1,500 lottery ticket windfall. A few years later, in 1822, he attempted what historians agree would have been the nation’s most elaborate and largest slave revolt — planned, in part, to gain Vesey’s own wife and children’s freedom. It’s estimated that some 3,000 slaves got word of Vesey’s planned June 16 insurgency, and were prepared to follow his directive to kill every white person in sight, steal their weapons and cash from banks, and ultimately escape by boat to Haiti.

But some slaves, fearing retribution, leaked the plan to authorities. Vesey was hanged, with, according to various sources, as many as 35 others. Today, towering amid the oak groves and ponds of Hampton Park, is a life-size bronze statue of Demark Vesey, which the city unveiled in February 2014.

But Vesey’s most enduring contribution to Charleston is arguably his cofounding of Emanuel African Methodist Episcopal Church, which, at 200 years old, is the oldest A.M.E. church in the South. Vesey’s botched slave revolt resulted in angry white mobs burning down the original structure, but the congregation continued worship services underground and rebuilt Mother Emanuel, as it is known, following the Civil War (this structure, designed by Vesey’s son, the architect Robert Vesey, was destroyed by an earthquake in 1886).

The Mother Emanuel I visited has been sitting grandly on Calhoun Street since 1892, its current white-brick-and-stucco facade prominent from blocks away. Inside the church, the pews, altar, Communion rail and light fixtures from the original edifice have been preserved, but it’s the church’s role in the fight for racial freedom, and the pantheon of leaders who have spoken from its pulpit — from Booker T. Washington to the Rev. Dr. Martin Luther King Jr. — that make this site hallowed ground.

Charleston has recently begun trying to heal racial wounds by celebrating its black history. Last April, for example, in the heated aftermath of the Walter Scott shooting, a racially mixed group of nearly 100 local movers and shakers dined together in a re-creation of Nat Fuller’s long-forgotten racial reconciliation feast 150 years before.

Fuller was a former slave and classically trained chef who, in the 1800s, rose to become an elite caterer his restaurant, the Bachelor’s Retreat (Fuller’s master permitted his ownership, and took a portion of the profit), was a favorite within Charleston high society, according to the University of South Carolina professor David Shields.

In the spring of 1865, in the aftermath of Charleston’s surrendering to Union forces, Fuller invited a racially integrated group of local whites and blacks — some who had purchased their freedom and others newly freed — to celebrate the end of the Civil War.

Despite a scarcity of food supplies caused by the war, the well-connected Fuller called for an abundant meal. As one white socialite had scoffed in a letter: “Nat Fuller, a Negro caterer, provided munificently for a miscegenation dinner, at which blacks and whites sat on equality and gave toasts and sang songs for Lincoln and freedom.”

Charleston’s recent commemorative feast — which, according to Charleston City Paper, included “poached bass, a ramekin of shrimp pie bursting with fragrant herbs. Capon chasseur, venison with currant demi-glace, squab with truffle sauce” — proved successful as well.

Among the guests at the feast was the Rev. Clementa C. Pinckney, a state senator, who two months later would be among the dead at Emanuel African Methodist Episcopal Church.

Mr. Riley, the former mayor, said the church massacre inspired him to accelerate his efforts to make real a vision he’s nurtured for years: building the International African American Museum of Charleston, which today he calls “the most important work of my life.” He envisions the museum as an elevated space on Gadsden’s Wharf that features permanent and rotating exhibitions and a genealogy center. And similar to Civil War sites in Vicksburg and Gettysburg, he plans for the museum to develop a school curriculum that teaches students about the American slave trade. “The tragedy at Emanuel made me even more determined to bring this to fruition,” Mr. Riley said. “That hateful bigot clearly didn’t know his history,” he added, referring to Mr. Roof.

Earlier this year, Mr. Riley tapped Michael Boulware Moore to lead the museum, projected to cost $75 million. Mr. Riley said he liked Mr. Moore’s background as a successful senior marketing executive with such major brands as Coca-Cola and Kraft. Of course, Mr. Moore’s background as a direct descendant of Robert Smalls, whose escape on the C.S.S. Planter led to his rise as a South Carolina congressman during the Reconstruction era, was a plus, too. “His lineage couldn’t be better, but he’s also a very talented person,” Mr. Riley said.

Mr. Moore himself said the opportunity to build a museum on the same site in which his ancestors arrived as slaves is humbling — and carries with it an almost overwhelming sense of obligation to deliver. “I’ve heard from some people who are concerned there’s going to be Disneyfication of our African-American history,” Mr. Moore said, standing on the wharf. “That’s not going to happen. I feel a tangible obligation to our ancestors to do this right.”

At that moment, as if on cue, a white schooner with two masts appeared off the harbor. Mr. Moore gazed out into the distance “Wow,” he said, “That looks almost like a slave ship. Had we been standing here back then, a couple hundred years ago, that’s exactly what we would have seen. Yeah, it’s kind of freaky, isn’t it?”


Case Studies - Waterboards - Spain

Case study: Albalá de Tudela

Type of institution for collective action

Albalá de Tudela (River Queiles)

Name of city or specified area

Further specification location (e.g. borough, street etc.)

South of Navarra (Spain), right bank of the river Ebro.

Surface area and boundaries

The river Queiles originates in the province of Soria, on the north side of Sierra del Moncayo. The river takes a northeasterly direction to the village of Los Fayos, where it receives water from another stream (Barranco del Val). After passing Tarazona and Torrellas, the river enters the province of Navarra to the east of the town of Monteagudo. It follows the vicinity of Barillas, Tulebras, Cascante, and Murchante, leading to the right bank of the Ebro River after crossing the town of Tudela.

It has a length of 40 km, 16 of which run in Navarra. Its basin covers an area of 523 square kilometers (of which 171 square kilometers in Navarra). The river bridges a height differece of 630 meters from its source to its mouth at 245 meters above sea level.

Flow measurements recorded ​​in Los Fayos provide an annual figure of 17 cubic hectometers, and feature a Mediterranean rainfall regime slightly influenced by melting snow. The maximum flow period is from November to May, peaking around March. The droughts usually last about 90 days.

Nine towns and villages participated in the Albalá de Tudela : Tudela, Ablitas, Barillas, Cascante, Monteagudo, Murchante, Tulebras, Urzante (all in the Kingdom of Navarra), and Malón (the latter being in the Kingdom of Aragón). Besides the participating communities of the Albalá , also the town of Tarazona as well as the village of Novallas (both lying within the Kingdom of Aragón) were affected by the irrigation shifts.

Foundation/start of institution, date or year

Foundation year: is this year the confirmed year of founding or is this the year this institution is first mentioned?

The origin of the shift pattern of distribution of irrigation water from the river Queiles is unknown. It was described in detail for the first time in the ordinances of Tudela of 1220, but probably was already in force before the Christian conquest of the city in 1119 (and probably even before the Muslim conquest of the eight century).

Description of Act of foundation

The city of Tudela, at the mouth of the river Queiles in the river Ebro had guaranteed access to water resources through a set of rules, rights, and prohibitions, to which the camps, villages and cities located in the lower Rio Queiles had to comply. These rules of distribution of river water were described in detail for the first time in the Tudela Bylaws of 1220. Some clarifications were made ​​in the Bylaws of 1538 and these were updated in the Bylaws of 1819, 1821, and 1835.

Year of termination of institution

The institution as such was not explicitly abolished in 1850, however, the Irrigation Union of the River Queiles was founded, incorporating a.o. the functions and tasks of the Albalá .

Year of termination: estimated or confirmed?

Act regarding termination present?

Description Act of termination

Recognized by local government?

Concise history of institution

The ownership of the water of the river Queiles was divided into monthly shifts between the communities that were entitled to irrigation. The first description of this system is to be found in the ordinances of Tudela of 1220. Each month was divided into three periods of different lengths: the almoceda , the alhema . and the entremés . The almoceda began at sunrise on the 22nd of each month and ended on the 26th, lasting four days and nights. The alhema began at sunrise on the 26th and was of variable duration, depending on the location and the time of year: on the right bank, it lasted five days in ten of the twelve months of the year and four days in April and May. From 1376 onwards, on the left bank the alhema lasted for eight days and nights, except in April and May, when its duration was reduced to seven days. The remainder, between the end of the alhema and the start of the almoceda was called entremés .

During the almoceda the river was divided into two parts, flowing through the ditches Naón (on the left bank of the river) and Mendienique (on the right bank), to irrigate the fields of the villages situated on both banks of the river. On the left, Monteagudo received half of this flow and the other half of this flow was destined for Cascante and Urzante, downstream. On the right bank, the ditch Mendienique distributed half of the flow to Malón, provided a fila (approx. 12 liters per second) of water to the Tulebras Monastery, while the remainder of this flow continued to Barillas and Ablitas. During this period, entitled irrigators were forbidden to either impound water, waste it, or donate it to others, because the overflow caused by rain (which became known as " aguas sobradas ") belonged to the city of Tudela.

The city of Tudela, at the mouth of the river, was the sole owner of river water during the alhema . In that period, water diversion ditches were closed ( abatimiento ), only leaving a minimum flow, regulated according to the cases in a teja (a flow of about 3 liters per second) and half a fila (a fila equalling a flow of 12 liters per second), so that all the water ahould reache the fields of Tudela. However, before reaching the end of Tudela territory, three so-called sesmos , flows of two filas ( about 24 liters per second) of water, were deviated from the main flow to irrigate the fields Murchante, Campoadentro, and Cardete.

During the entremés , being the monthly time period between the end of the alhema and the start of the almoceda, water use was open to all villages in the basin, according to shifts likewise established. The water in the ditch Calchetés on the left bank of the river, was seized by Novallas and Monteagudo, in shifts of three and two days respectively. The water running through the ditch Naón was distributed in shifts of four days between Monteagudo, Tulebras, and Cascante. On the left bank, the village of Malón had the use of the water from the ditch Mendienique for five days, Barillas for four days, Ablitas having the use of the water for the remaining eleven days. The use of excess flow caused by rain (“ aguas sobradas ”) was the privilege of the city of Tudela.

The problem of the low flow of the river Queiles was partially solved from the first third of the seventeenth century on by the creation of a hydraulic transfer system allowing the use of excess water from the basin of the river Alhama. The expensive work (100,000 pesos ) was funded by the city of Tudela, and included a ditch that ran partly underground (Las Minas Canal), and a buffer tank to store excess water (Estanca de Pulguer).

The diagram below summarizes the distribution among different villages and communities of irrigators according to the irrigation shifts ( adores ) in the three periods indicated. In short, Tudela exclusively enjoyed the use of river water for 94 days a year on the left and for 58 days a year on the right bank, as well as the use of excess water ( aguas sobradas ) throughout the whole year. The city government was also entitled to punish the theft of water.

Přehled of the historical distribution of irrigation turns in the river Queiles


Podívejte se na video: 15 сентября 2021 г. (Smět 2022).